שיא הביקוש לדירות: הכירו את הצפון הישן ומתחם בזל בתל אביב

אם חיפשתם לאחרונה דירה באזורי הביקוש בתל אביב, וודאי נתקלתם בצפון הישן המבוקש. בטח גם תהיתם כמה ישן הצפון הישן, והאם הצפון החדש הוא אכן חדש? אז קודם כל, חשוב לציין שהיום שניהם אזורים ישנים: שכונת הצפון הישן הוקמה עוד לפני קום המדינה בשנות ה-30, ואילו שכונת הצפון החדש הוקמה לאחר קום המדינה. אז למרות הצפון החדש כבר לא כך חדש, שמות השכונות נשארו איתנו עד היום. האזור של הצפון הישן מוגדר כשטח שבין נחל הירקון בצפון ועד שדרות בן ציון ורחוב בוגרשוב בדרום. הצד המזרחי של האזור גובל ברחוב אבן גבירול, והצד מערבי מסתיים בקו החוף. ומה כל כך מיוחד בצפון הישן? כל כך הרבה, לא סתם זה אחד האזורים המבוקשים ביותר בתל אביב.

קצת על השכונה

יש שיגידו שמדובר באזור הכי לוהט בתל אביב. תוכלו למצוא פה מה שרק תרצו –  בתי קפה ציוריים, חנויות אופנה יוקרתיות, מאפיות, מסעדות וברים שנפתחים זה אחר זה. מלבד זאת, מדובר באזור שקרוב מאוד לחוף הים, דבר שכמובן מעלה את הביקוש למגורים בו. במרחק כמה דקות הליכה תוכלו להגיע גם לגן העצמאות, ואם תרצו קצת אוויר של ים, מבלי להגיע ממש לחוף, תוכלו לבקר בנמל תל אביב. בכל מקום באזור הזה תוכלו להרגיש את האווירה האורבנית העוצמתית של העיר, וכנראה שזה הקסם שלו.

האזור מושך אליו הרבה מאוד צעירים, כאלו שרוצים לחיות את העיר, ולחוות אותה בכל דקה ודקה. חשוב לציין שאם אתם רוצים לגור בצפון הישן, תיקחו בחשבון שלא יהיה לכם קל להחזיק רכב, שכן האזור ידוע לשמצה בגלל המחסור הרב בחניה שיש בו. אם מצאתם דירה אם חניה (מצרך נדיר…), או שאין לכם בעיה לוותר על רכב צמוד, בהחלט תוכלו ליהנות מהמגורים בשכונה.

הדובדבן שבקצפת: מתחם בזל

אחד האזורים הבולטים בצפון הישן הוא מתחם בזל, הנחשב למבוקש מאוד, אם לא המבוקש ביותר בתל אביב. רחוב בזל תוכנן עוד בשנות ה-30, כאחד מרחובות הרוחב של הצפון הישן. בכניסה לחניון בזל, תוכלו למצוא את הציטוט האייקוני של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, “בבזל ייסדתי את מדינת היהודים”. וזה לא מקרי, שהרי הרחוב אכן נקרא על שם מקום כינוסו של הקונגרס הציוני הראשון – “קונגרס בזל”. וזו לא הנגיעה היחידה של הרחוב להיסטוריה. במתחם תוכלו למצוא גם את כיכר בוני העיר, בה המוצבת לוחית זיכרון של ההגנה, על מקום האימונים של הארגון, ולוחית זיכרון נוספת, למפעל לייצור חומרי לחימה של האצ”ל, ולזכר שמה עוזר, איש אצ”ל שנהרג שם הפיצוץ חומר נפץ.

עם השנים מתחם בזל התפתח מאוד, והיום תוכלו למצוא בו מתחמי בילוי רבים. בתי קפה, מסעדות ומקומות בילוי נוספים, הפכו את האזור לטרנדי והעלו עוד יותר את הביקוש למגורים בו.

קצת על מחירי הנדל”ן בצפון הישן

היום ניתן למצוא בצפון הישן גם לא מעט בניינים ופרויקטים חדשים, כדוגמת מגדל המגורים המוכר “מרום בזל”. יש באזור גם לא מעט בניינים לשימור, וכמובן, גם בניינים ישנים המיועדים לתוכנית של פינוי בינוי, כחלק מתוכנית הרובעים של העיר. ההתחדשות באזור בהחלט משפיעה על מחירי הנדל”ן בו, שעולים בעקביות. אז כן, אם אתם רוצים לגור בצפון הישן, קחו בחשבון שזה יעלה לכם לא מעט. אין ספק שהקרבה לחוף הים, שפע המסעדות ובתי הקפה, פארקים, וה”ווייב” התל אביבי, בהחלט מסבירים את העלויות של לגור בשכונה. ככל הנראה אם החלטתם שזה האזור בו אתם רוצים לגור, אתם מודעים לכך, ומוכנים לשלם את המחיר. וכמובן, שככל שתתקרבו יותר לרחוב בזל המבוקש, או לחוף הים, המחיר יעלה בהתאם.

 

גם אתם רוצים לגור בצפון הישן? או שאתם עדיין בכלל מנסים להבין מה ההבדל בינו לבין הצפון החדש? אנחנו ב”יש נדל”ן” מכירים היטב את כל השכונות בתל אביב, וביניהן גם את הצפון הישן. ביחד, נוכל להבין איפה מתאים לכם לגור, ובאיזה אזור כדאי לכם למקד את החיפושים. נשמח להיפגש אצלנו לקפה, אל תשכחו שהמשרד שלנו בלב ליבו של הצפון הישן…

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן