מכירת דירה ללא מתווך – האם זה אפשרי?

אנשים לא מעטים חוששים ממתווכים ולא ממש רוצים לעבוד איתם. לצערנו, יש סטיגמה לא טובה על מתווכים, שגורמת לאנשים מסוימים לחשוש מהם ולחוסר אפשרות לסמוך עליהם. אותם אנשים ינסו למכור את הדירה שלהם בעצמם. האם זה אפשרי? קודם כל בוודאי שאפשר למכור דירה לבד, גם ללא עזרת מתווך. אבל חשוב להדגיש שלא כל אחד בנוי לזה. מי שבכל זאת מחליט להציע את הדירה שלו למכירה בעצמו, כדאי שיקפיד לעשות את זה נכון.

תתמחרו את הדירה כראוי

בעלי הדירה נוטים לפעמים להעריך את הדירה שלהם באופן גבוה יותר ממה שהיא שווה. חשוב שהתמחור שתבצעו לדירה יהיה ריאלי והגיוני ושישקף באופן נכון ומדויק את ערכה האמיתי של הדירה. לפני התמחור חשוב לבצע עבודת מחקר ולהכיר את המחירים בשוק. תמחור גבוה יכול “לשרןף” את הדירה בשוק ולגרום לאיבוד קונים פוטנציאליים רציניים.

תפנו זמן, והרבה ממנו

מי שרוצה למכור את הדירה שלו בעצמו, צריך לדעת שהוא יידרש להשקיע בכך הרבה זמן. מדובר בעבודה במשרה מלאה, ברוב המקרים, לפחות לכמה חודשים הקרובים (עד למציאת הקונה המתאים). אתם צריכים להיות זמינים בטלפון כל היום ולענות לשיחות של מתעניינים רבים. לפעמים אתם תענו לעשרות שיחות ביום, תשקיעו זמן ואנרגיה, ובסוף תגלו שאף אחת מהשיחות לא רלוונטית. ובכל זאת, חשוב שתהיו סבלניים ואדיבים בכל שיחה, תמסרו את המידע הרלוונטי ותענו על כל השאלות. חוסר סבלנות, תשובות קצרות או עיסוק במשהו תוך כדי השיחה יכולים להבריח קונה פוטנציאלי רציני, שיחליט שאינו רוצה לעשות איתכם עסקים. חוץ מזמינות טלפונית, אתם צריכים להיות זמינים גם פיזית – הכוונה היא כמובן שתצטרכו ללכת בפועל ולהראות את הדירה לקונים פוטנציאליים. זה יכול להיות בכל יום ובכל שעה, לפעמים תמצאו את עצמכם יוצאים מהעבודה בשביל זה, ולפעמים תגלו שהגעתם לדירה כמה פעמים באותה היום.

תשייפו את כישורי המשא ומתן שלכם

דבר אחרון, שהוא אולי המפתח למכירה מוצלחת ומשתלמת של הדירה שלכם, הוא השאלה אם יש לכם בכלל כישורי משא ומתן? יכולת ניהול משא ומתן תאפשר לכם להשיג את המחיר המקסימלי לדירה שלכם ואת התנאים האופטימליים עבורכם למכירה.

 

התייאשתם מלנסות למכור את הדירה שלכם בעצמכם? אנחנו ב”יש נדל”ן” בעלי ניסיון רב בשיווק ומכירת דירות יד שנייה בתל אביב, ונשמח לייעץ וללוות אתכם בהליך המכירה במידת הצורך.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן