למצוא דירה בתל אביב – איך עושים את זה בכלל?

שוק הדיור בתל אביב

תל אביב, עוד בראשית הקמתה נחשבה לעיר מרכזית, שבה ניתן למצוא הכל מהכל. גם היום, תל אביב היא עיר ללא הפסקה, בירת העסקים של ישראל, המקום בו הכל קורה. זה בהחלט יכול להסביר את הביקוש האדיר לדירות, כמעט בכל ברחבי העיר. ובכל זאת, כשמדברים על אזורי הביקוש בתל אביב – הצפון הישן, מרכז תל אביב ולב העיר, הקושי למצוא דירה הולך וגדל. אז איך בכל זאת מתמודדים עם האתגר של מציאת דירה בתל אביב? ומאיפה בכלל מתחילים?

בחירה באיזה אזור אתם רוצים לגור

מי לא ירצה להתגורר במרחק הליכה מהים, מהבימה וממקומות בילוי הפתוחים עד לשעות הקטנות של הלילה? כנראה שמעט מאוד אנשים יסרבו לכך, ויש כאלה שאפילו יהיו מוכנים לגור בדירת חדר קטנטנה במיקום מרכזי, העיקר שיוכלו ליהנות מהעיר. ובכל זאת, אם נסתכל על אזורי הביקוש בתל אביב, גם ביניהם, יש כאלו שמבוקשים יותר, ואם תבחרו לגור שם, כנראה שיהיה קצת יותר קשה למצוא את הדירה עליה אתם חולמים. חוץ מזה, לכל אזור יש את הייחוד ואת הקסם שלו, וחשוב לדעת את זה לפני שמתחילים לחפש דירה.

בין האזורים הכי מבוקשים למגורים בעיר, תוכלו למצוא את שדרות רוטשילד. אם כבר יצא לכם לטייל בשדרה ביום נעים, בטח הרגשתם את האנרגיות המדהימות שיש שם. מלבד זאת, הבניינים המיוחדים לשימור בסמטאות, מלונות הבוטיק הרבים ומגדל המגורים היוקרתי רוטשילד 1, וודאי תרמו לעליית קרנה של השדרה. כמובן שאם תרצו לגור באזור כל כך מבוקש, יש לזה מחיר, אולי אפילו כפול – הן במחיר הדירה והן בזמן שייקח לכם למצוא את הדירה המתאימה לכם, שהרי ההיצע מוגבל, ומנגד הרוכשים הפוטנציאליים הם רבים, כך שעל כל דירה שמוצעת למכירה עשויה להיות לכם תחרות.

בניינים לשימור ותמ”א 38 בכל מקום

בניינים לשימור הם אומנם חלק בלתי נפרד מהנוף התל אביב, אך הם לא בהכרח אומרים שתצטרכו לגור באזור ישן ומוזנח. בלא מעט אזורים בתל אביב תוכלו למצוא מקומות שעברו התחדשות, והפכו למרהיבים, מלאי חיים – בתי קפה, מסעדות ועסקים אחרים. אפשר לזקוף את השדרוג הזה לטובת פרויקטי השימור שנעשו בעיר. המשמעות היא שאם אתם מחובבי הז’אנר של בתים גדולים בעיצוב של פעם, בהחלט תוכלו למצוא את מבוקשכם, מבלי להתפשר על טיב הסביבה בה תגורו.

מלבד תוכניות השימור, נראה כי עיריית תל אביב לקחה בשנים האחרונות מאוד ברצינות את נושא ההתחדשות העירונית, ואם תסתכלו ברחבי העיר, תוכלו למצוא אינספור פרויקטים בבנייה. בשנים האחרונות, באזורי הביקוש בעיר מבוצעים פרויקטים רבים של חידוש מבנים – בעיקר תוכניות תמ”א 38 או פינוי בינוי, ואלו מייצרות היצע רחב של דירות יוקרה, המאפשרות לאנשים להגשים חלום ולהתגורר ברחובות מרכזיים בעיר, ואפילו במרחק הליכה מחוף הים, ועוד לעשות את זה בבית חדש לחלוטין… אז אם שימור זה לא הקטע שלכם, ואתם רוצים לגור בדירה חדשה ומודרנית, גם את זה תוכלו למצוא בתל אביב, רק קחו בחשבון שאם תיקנו דירה חדשה, כנראה שהכניסה אליה לא תהיה מיידית.

יותר ויותר דירות איכותיות מסתתרות אצל מתווכים

כאמור, למצוא דירה בתל אביב זו לא משימה פשוטה, בין אם זה להחליט באיזה איזור אתם רוצים לגור, או באיזו דירה. אבל אין ספק שהחלק הקשה ביותר, זה החיפוש עצמו… בשיטוט בלוחות חינמיים כמעט שלא ניתן למצוא דירות למכירה. למה זה קורה? לא מעט דירות באזורי הביקוש בתל אביב שייכות למשקיעים, או ליורשים. מרביתם אינם מעוניינים לעסוק בעצמם בהליך המכירה – לענות לשיחות טלפון, להראות את הדירה לקונים, או לנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים. לרוב, בעלי הדירות מבינים את היתרונות של ניהול הליך המכירה ע”י משרד תיווך, ולכן דירות אלה מנותבות היישר לזרועותיהם של מתווכים המתמחים באזורים אלה. הפניה למשרד תיווך תל אביבי, תוכל לאפשר לכם למצוא דירות בבלעדיות, שיכול להיות שלא תוכלו להגיע אליהם בדרך אחרת. לכן, אם אתם באמת מחפשים דירה בתל אביב, תמצאו מתווך שאתם סומכים עליו, ותנו לו למצוא לכם את מה שאתם מחפשים.

 

סוף סוף החלטתם להגשים את החלום שלכם ולקנות דירה בתל אביב? אצלנו ב”יש נדל”ן” תוכלו למצוא מגוון רחב של דירות למכירה בתל אביב, הן דירות יד שנייה והן דירות בפרויקטים חדשים. נשמח לצאת איתכם אל המסע ולעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב – למצוא לכם את הדירה שמתאימה לכם.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן