טיפים למחפשי דירה למכירה בתל אביב

לפעמים נראה שלחפש דירה למכירה בתל אביב זה כמו לחפש מחט בערמת שחת. רוב הדירות השוות באזורים הנחשקים נחטפות, דירות שוות אחרות מסתתרות אצל משרדי תיווך, מה שמאלץ אתכם לעבוד קשה מאוד כדי למצוא את דירת החלומות שלכם. כדי שתוכלו לעשות זאת בקלות וביעילות, הבאנו לכם מספר טיפים שיעזרו בהליך חיפוש הדירה. וכל שעליכם לעשות זה פשוט לגזור, לשמור וליישם.

הכירו את סדר הפעולות הנכון

את השלבים העקרוניים בעת חיפוש דירה אפשר לחלק לארבעה:

איתור נכס – זה השלב הקשה והמתיש ביותר. מחפשים באתרי אינטרנט, בלוחות הנדל”ן, בעיתונים ובמשרדי התיווך השונים בעיר. בעצם, אתם חורשים את האינטרנט ואת הרחובות, משוטטים בין דירות שונות, עד שמוצאים דירה פוטנציאלית, שמתאימה לצרכים שלכם.

בדיקת הנכס – עליכם לבדוק את הנכס מבחינת היתרים, לבצע בדק בית ולוודא שאינכם קונים חתול בשק. משום מה יש אנשים שמזלזלים בשלב הזה ולא מבצעים אותו היטב, או בכלל, אולם אנו ממליצים לבצע בדיקה מקיפה וקפדנית, כדי שלא תיתקלו בהפתעות בהמשך הדרך.

השלבים הבאים והאחרונים הם גיוס ההון ורכישה, בהם יהיה עליכם לערב את בעלי המקצוע הנכונים כמו יועץ משכנתאות ועורך דין לחתימת ההסכם.

גיוס ההון – בשלב הזה עליכם לערב את אנשי המקצוע הנכונים, ביניהם יועץ משכנתאות.

הרכישה – בשלב הזה עליכם לנהל ולקדם משא ומתן, וזאת כמובן בליווי עורך דין.

את שלבים הללו יש לבצע אחד אחרי השני, לפי הסדר הנכון, וחשוב מאוד שלא לערבב ביניהם או לדלג על אחד מהם. למשל, יש אנשים רבים, שבודקים אפשרות לגיוס הון, עוד לפני מציאת הדירה אותם הם מעוניינים לרכוש, ובעצם בכך הם מבזבזים זמן יקר. תזכרו שאם אתם רוצים להיות יעילים ולא לבזבז זמן, עליכם לפעול לפי הסדר הזה בדיוק ולא לנסות לקצר תהליכים.

רשימת צ’ק ליסט כאבן דרך במסע

עוד לפני שתיגשו להליך חיפוש הדירה הבאה שלכם בתל אביב, חשוב מאוד להכין רשימת צ’ק ליסט מסודרת, שתכיל את דרישות הסף שלכם מהדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש. ברשימה הזו מומלץ להתייחס לכל הפרמטרים החשובים לכם, שעליהם לא תהיו מוכנים להתפשר, כמו: אזור, קומה, גודל דירה וכו’. כדי לייעל את התהליך, כדאי להתייחס בצד גם לפרמטרים נוספים, שפחות עקרוניים לכם, למשל: רחוב ספציפי, תאריך כניסה וכו’. חשוב לזכור שאף פעם לא ניתן לסמן וי על כל אחד מהפרמטרים, ולכן לפני שתלכו לראות דירות, רצוי שתדעו על איזה פרמטרים אתם מוכנים להתפשר, ועל איזה קצת פחות. חשוב להבין שהרשימה הזו תהיה לכם לעזר גם במקרה שתבחרו להיות מלווים בתהליך ע”י משרד תיווך, שהרי תוכלו לשתף אותם ברשימה, וכך הם ידעו בדיוק מה אתם מחפשים.

לכו לראות דירות רלוונטיות בלבד

מן הסתם, תלכו לראות רק דירות העונות על הציפיות שלכם, כאלו שעשויות להיות מתאימות לכם. חשוב לזכור שמפאת ההיצע המועט של דירות למכירה באזורי הביקוש בתל אביב, וודאי תתקשו למצוא דירות העונות על כל הדרישות שלכם, ותצטרכו ללכת לראות גם דירות שאינן רלוונטיות עבורכם, דבר שיכול לגרום לתסכול רב. דבר ראשון – תיאזרו בסבלנות וזכרו כי רכישת דירה היא תהליך ארוך, שדורש לא מעט סבלנות עד שמגיעה ההזדמנות הנכונה. וחוץ מזה, בדיוק בשביל זה הכנתם צ’ק ליסט, כששאתם יודעים על מה אתם מוכנים להתפשר ועל מה לא, אתם יודעים איזה דירות שווה לכם לראות ועל איזה דירות אתם יכולים לוותר מראש.

תהיו מוכנים לעבוד קשה

כבר אמרנו שמציאת דירה באזורי הביקוש בתל אביב, היא “עבודה” לכל דבר, ולכן עוד לפני שאתם מתחילים בתהליך, כדאי שתתכוננו לכך שאתם הולכים לעבוד קשה. אם תרצו להוריד מעצמכם חלק מהעבודה הקשה ולהקל על עצמכם בהליך, תוכלו לפנות למשרד תיווך, על מנת שהוא יבצע עבורכם את מלאכת החיפוש. המשרד הוא זה שיעשה עבורכם את הסינון הראשוני של הדירות, ויציע לכם רק דירות העומדות בדרישות הסף שלכם. מלבד זאת, המשרד יכול להקל משמעותית גם בהמשך ההליך, אם זה למשל בניהול משא ומתן מול המוכרים. כמובן שתוכלו לעשות את זה גם באופן עצמאי, אבל לפני שתתחילו בתהליך אתם חייבים להבין את המשמעות של זה, ולפנות לעצמכם הרבה זמן וסבלנות.

זכרו שלכל דירה יש פוטנציאל

נכון שהתרחיש האידיאלי הוא להגיע לדירה ולהתאהב בה לחלוטין. לצערנו, לא רוב הדירות שבשוק הן משופצות, מסודרות היטב, מודרניות או מרוהטות בהתאם לטעם האישי שלנו. לפני שאתם מגיעים לראות דירה, זכרו שלכל דירה יש פוטנציאל, וגם הדירה המוזנחת ביותר יכולה להפוך לדירת החלומות שלכם, אם זה על ידי חלוקה מחדש, או שיפוץ אדריכלי. יש לו מעט דברים שאתם יכולים לעשות בדירה, שיהפכו אותה ממוזנחת ולא מתאימה למושלמת לצרכים שלכם, ולעיתים התוצאה בהחלט שווה את המחיר. לכן, חשוב מאוד לא לפסול דירות שבמבט ראשון לא נראות לכם, אלא לנסות לדמיין מה אתם תוכלו לעשות עם הדירה ואיך אתם תוכלו להתאים אותה לצרכים שלכם.

 

גם אתם מחפשים דירה למכירה בתל אביב? אנחנו כאן כדי לעזור לכם לקצר תהליכים ולהוביל אתכם ביעילות ובמהירות לעבר דירת החלומות שלכם. יש לנו עבורכם מגוון רחב של דירות למכירה בתל אביב, החל מדירות 2 חדרים יד שנייה ועד לדירות יוקרה בפרויקטים חדשים. נשמח לייעץ ולנהל עבורכם את הליך החיפוש, אחרי הכל זו המומחיות שלנו.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן