חולם להיות מתווך? כך תבחר משרד תיווך בתל אביב להשתלב בו

חולם להיות מתווך? כך תבחר משרד תיווך בתל אביב להשתלב בו

עולם הנדל”ן ידוע כתחום שיש בו הרבה הזדמנויות, כמו גם פוטנציאל רב להתפתחות כלכלית ואישית. ובכל זאת, הסטטיסטיקה בשטח מצביעה על כך שמרבית המתווכים פורשים כבר בשנה הראשונה במקצוע. גם בשנים הבאות – השנייה, השלישית והרביעית – האחוזים ממשיכים לרדת, ורבים מהמתווכים לא מחזיקים מעמד במקצוע. למה זה קורה ומה חשוב לבדוק לפני שמחליטים לעבוד בתיווך?

איזו הכשרה צריך כדי לעבוד בתיווך?

למעשה, אין באמת הכשרה מסודרת שצריך לעבור, כדי לעסוק בתיווך. הדבר היחידי שצריך לעשות לצורך קבלת רישיון תיווך זה לעבור מבחן תיאורטי (בספר פתוח), שניתן ללמוד אליו באופן עצמאי. בשל כך, נוצר מצב שאין מסלול ברור, עם נקודת פתיחה והכשרות או נקודות יעד נוספות בהמשכו, שמתווך בתחילת דרכו יודע שעליו לעבור. בפועל, כל אחד יכול לפעול כראות עיניו, ואין ספק שיש לכך השלכות.

אז זהו, מספיק שעברתי את המבחן ואני יכול לפתוח סוכנות תיווך בתל אביב?

עקרונית כן, אבל זה בכלל לא מומלץ. כדי להיות מתווך טוב, יש צורך בארגז כלים נרחב – יכולות שיווק, ניהול משא ומתן, ידע משפטי רב, תקשורת בינאישית, ניהול זמן ויכולות נוספות שיעזרו בעבודת התיווך. את כל אלו, ניתן ללמוד אומנם תוך כדי תנועה, אך ממש לא מומלץ לעשות את זה לבד. אז מה אנחנו ממליצים? לאחר קבלת רישיון התיווך, כדאי להתחיל לעבוד כמתווך בסוכנות תיווך מובילה בתל אביב, שתוכל להעניק לך את הכלים אותם צריך בעולם התיווך.

איך אני אבחר משרד תיווך בתל אביב לעבוד בו?

כאמור, שוק התיווך פרוץ, וכל אחד יכול, הלכה למעשה, לעשות מה שמתחשק לו. כתוצאה מכך נוצר מצב שיש משרדי תיווך לא מספיק מקצועיים, בעלי רמת אמינות נמוכה ובעלי בעיות נוספות, שלא כדאי לעבוד בהם וללמוד אצלם איך להיות מתווך. התחלת עבודה במקום כזה יכולה לגרום רק לנזק, כי למתווך חדש, גם אם הוא יכול להיות טוב בעבודה, אין סיכויים רבים לשרוד במקום כזה, או בעולם התיווך בכלל – לאור הדלת ממנה הוא נכנס אליו…

כדי לדעת איפה כדאי להתחיל לעבוד ובאיזה משרד תיווך מומלץ להתמחות, ראשית יש להתחיל בעשיית מחקר באינטרנט, למשל באתר מדלן, בו ניתן לראות כמה עסקאות “סגר” משרד התיווך, כמה דירות בבלעדיות הוא משווק ועוד. כדאי כמובן להסתכל גם באתר של סוכנות התיווך וכן בדף הפייסבוק שלה, ולראות את רמת הפעילות, דרכי השיווק וכו’.

הדברים הללו יכולים ללמד אותנו על טיב הסוכנות ואיכותה, ולמעשה ע”י מחקר ברשת האינטרנט נוכל לגלות האם אכן מדובר במשרד תיווך מומלץ ורציני, או שמא כדאי לוותר ולהמשיך לחפש משרד תיווך אחר לעבוד בו.

מצאתי משרד תיווך בתל אביב שאני רוצה לעבוד בו – איך מתקדמים מכאן?

בסופו של דבר, גם בעולם התיווך, מדובר באנשים, ולכן הדבר הכי טוב שניתן לעשות זה להיפגש אחד על אחד עם הבעלים של סוכנות התיווך ולהתרשם ממנו. פגישה אישית מהסוג הזה בד”כ תגרום לכם להבין האם אכן אתם רוצים לעבוד בסוכנות התיווך הזו או שעדיף לכם להמשיך בחיפושים.

איך אדע אם בכלל מתאים לי לעבוד כמתווך בתל אביב?

העבודה כמתווך, ועל אחת כמה וכמה כמתווך בתל אביב, אינה מתאימה לכל אחד. חשוב לזכור שסוכני הנדל”ן המובילים הם אנשים בעלי תקשורת בינאישית גבוהה ביותר, מוסר עבודה, עצמאיים ובעלי יוזמה. אם אתם לוקחים ללב כל אכזבה ולא יודעים להתמודד עם כישלונות, כנראה שעולם התיווך הוא לא בשבילכם. מתווך טוב יודע להמשיך הלאה גם לאחר כישלון (ובעבודה היומיומית, לצערנו, יש הרבה כאלה), להרים את עצמו גם שקשה ותמיד להיות בעשייה. להרבה אנשים נראה מהצד שלהיות מתווך זו עבודה קלה, אבל זו ממש לא המציאות. רק אם אתם מוכנים לעבוד קשה מאוד, לעיתים קרובות גם בשעות לא שגרתיות, אתם עצמאיים שלא יושבים בחיבוק ידיים, אלא רוצים כל הזמן להיות בעשייה ופעולה, רק אז – כדאי לכם לנסות את מזלכם בעולם התיווך.

 

גם אתם רוצים להיות מתווכים בתל אביב וחולמים לעבוד במשרד תיווך מומלץ בעיר? חוץ מהטיפים שפירטנו פה, יש לנו עבורכם מגוון רחב של עצות איך לעשות את זה נכון ואיך למצוא סוכנות תיווך מומלצת בתל אביב להתמחות בה. שיהיה בהצלחה!

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן