האם הסטיגמות על מתווכים נכונות?

מתווכים

ככל הנראה אין אדם במדינה שלא נתקל בדעות שליליות ובביקורות גרועות על מתווכים. לא מעט אנשים חוששים לעבוד עם מתווכים, עד כדי כך שהם מעדיפים למכור או לקנות דירה בעצמם, רק כדי לא לשכור את שירותיו של מתווך. לצערנו, מקצוע תיווך הנדל”ן הוא אחד המושמצים בישראל, ומאוד קשה להתמודד עם התדמית הרעה שנוצרה למתווכים. אבל האם הסטיגמות בכלל נכונות? עוד לפני שנמשיך ונפרט נשיב לשאלה – ממש לא!

בישראל כמעט ואין רגולציה על מקצוע התיווך

אחת הסיבות לכך שיש כל כך הרבה מתווכים בישראל היא שהתנאים להוצאת רישיון תיווך הם קלים יחסית. כדי לעבוד כמתווך כל מה שצריך זה רישיון תיווך, שאותו מוציאים ע”י מעבר מבחן הסמכה אחד בלבד, שכל אחד יכול לגשת אליו, ללא כל תנאי מקדים. כל מי שעובר את המבחן – מוסמך להיות מתווך ויכול להתחיל לעבוד במקצוע. העובדה הזו מביאה למקצוע קהל שחושב שלהיות מתווך זה פשוט, וניתן לעשות “כסף קל”, והם גם עובדים בהתאם לגישה הזו. מעבר להסמכה הקלה יחסית, בישראל אין רגולציה אמיתית על המקצוע, כזו ששומרת על רמת המתווכים והאתיקה שלהם, אז אין באמת מי שאחראי על רמת המתווכים והשירות שהם נותנים ללקוחות, ולעיתים זה ניכר בעבודתם של חלק מהמתווכים.

כמו בכל מקצוע – יש אנשי מקצוע טובים יותר וטובים פחות

לא רק מקצוע התיווך הוא מקצוע שיש בו אנשי מקצוע פחות טובים. מטבע הדברים, בכל מקצוע יש בעלי מקצוע טובים יותר וטובים פחות, ומהבחינה הזאת – מקצוע התיווך לא שונה. אם תחפשו מספיק טוב, תמצאו מתווכים מקצועיים, אמינים ומומלצים, ולא רק זה, אלא שתגלו שיש לא מעט כאלה. וכן, אנחנו בהחלט חושבים שבמקרה הזה מיעוט של מתווכים אחראי לשם הרע שנוצר למקצוע, ושרוב רובם של המתווכים הם ההפך המוחלט, ויעשו כל שביכולתם כדי להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיהם.

אז איפה מוצאים את המתווכים  המקצועיים?

בכל מקום, רק צריך לחפש היטב, ולדעת מה אתם מחפשים. כמו בכל חיפוש אחר בעל מקצוע, חשוב לחפש במקום אמין, עם עדיפות להמלצות ממקור ראשון. רוב המתווכים היום נמצאים ברשתות החברתיות ובאתרי הנדל”ן השונים, שם תוכלו למצוא פרטים עליהם והמלצות של לקוחות אמיתיים. בנוסף, החיבור האישי חשוב מאוד, וגם לתחושת הבטן יש משמעות, כי חשוב שתסמכו על המתווך שלכם. והכי חשוב – תעשו שיעורי בית. אל תבחרו סתם מתווך, לפני תחילת העבודה המשותפת תוודאו שמדובר במישהו אמין, מקצועי, זמין, שירותי, שמתמחה באזור ספציפי ויידע לנהל את העסקה בצורה המיטבית עבורכם.

אפשר גם אחרת

יש מקומות, כמו ארה”ב למשל, שם מקצוע התיווך נחשב ליוקרתי מאוד, וכמעט ולא מתבצעות שם עסקאות נדל”ן ללא מתווך. בעינינו, הסוד לכך הוא ששם הרוב המוחלט של האנשים הבינו שעסקה של מכירה או רכישה של דירה היא עסקה גדולה מאוד, ורצוי לבצע אותה עם ליווי של איש מקצוע. מעבר לכך, ככל הנראה שם רוב המתווכים מייצגים את הלקוחות שלהם בצורה טובה ושומרים על האינטרסים שלהם, לא משנה מה, ולכן לא נוצרה תדמית רעה למתווכים. אולי יבוא יום וגם בישראל יבינו שמקצוע התיווך הוא מקצוע יוקרתי ומכובד, ושעדיף לבצע עסקה כל כך משמעותית וגדולה בעזרת אנשי מקצוע. אנחנו סבורים שהצעד הזה יקרה לאחר רגולציה מתאימה וקביעת תנאי סף לעיסוק בתחום, עריכת השתלמויות מקצועיות באופן שוטף וקביעת כללי אתיקה ברורים.

בדבר אחד אנחנו בטוחים – מקצוע התיווך הוא נחוץ, ותמיד עדיף לבצע עסקת מכירה או קנייה של דירה בעזרת איש מקצוע שבקיא בתחום. ברגע שקהל הלקוחות יבין את הערך שמתווך מביא להם ויהיו בטוחים בנאמנות שלו לעסקה ובכך שהוא מייצג את האינטרסים שלהם בצורה הטובה ביותר, אולי גם תשתנה הדעה הרווחת על המתווכים, והשם הטוב יחזור למקצוע.

 

גם לכם יש סטיגמות על מתווכים? אנחנו מכירים את כל הדברים השליליים שאומרים עלינו, אבל סבורים שיש קומץ שמוציא למקצוע שם רע. אנחנו מאמינים שחובה לקנות או למכור דירה עם ליווי של מתווך, ועושים הכל כדי להעניק לקהל לקוחותינו את השירות הטוב ביותר. עד היום ליווינו מאות עסקאות של לקוחות מרוצים, ועשינו את זה תוך שמירה על מקצועיות, אמינות ויחס אישי לכל אחד ואחת מהלקוחות. נשמח להיפגש איתכם ולנפץ יחד את כל הסטיגמות שיש לכם על מתווכים. אנחנו בטוחים שאחרי הפגישה נצליח לשנות את כל מה שחשבתם על מתווכים.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן