דירות 2.5 חדרים למכירה בתל אביב – למה הן כל כך מבוקשות?

בניין תל אביבי טיפוסי

בשנות עבודתנו הרבות בעיר, יצא לנו ללוות לא מעט מוכרים, והמון קונים, ושמנו לב לנתון מעניין: הקטגוריה המבוקשת ביותר היא דירות 2.5 חדרים למכירה בתל אביב. המון מתעניינים שרוצים לרכוש דירה בעיר מחפשים דווקא את הדירות “של פעם”, דירות של 2 חדרים גדולות + hall + מרפסת סגורה. לדירות מהסוג הזה תמיד יש ביקוש גבוה, לא משנה מה מצב השוק, ונראה שיש המון עסקאות מכירה של הדירות הללו (מה שדיי הגיוני, בשל הביקוש הגבוה). אז מה הקסם של הדירות הללו ולמה בכלל הן כל כך מבוקשות?

למי מתאימות דירות בגודל הזה?

רבים מהקונים הפוטנציאליים של דירות בתל אביב מחפשים לרכוש דירה בעיר שתהיה למעשה דירת נופש, ולא דירת מגורים, ולכן דירה בגודל של 60-70 מ”ר בהחלט מספיקה להם. יש לא מעט קונים אחרים שמחפשים לרכוש דירה להשקעה, וגם להם גודל הדירה הזו הוא קלאסי, שהרי זה הוא מושלם להשכרה לזוג צעיר בתחילת דרכו, שמעוניין ליהנות מהמגורים בעיר ולא צריך דירה גדולה מדיי. חלק מרוכשי הדירות בעיר הם זוגות מבוגרים, שהילדים כבר לא גרים איתם, והם מעוניינים לגור בתל אביב, ולא צריכים חלל גדול מדיי. דירה מהסוג הזה יכולה להיות רלוונטית גם לזוג צעיר, שרוצה לרכוש דירה ראשונה והוא מוגבל בתקציב. במקרה כזה, הם ירכשו את הדירה, יגורו בה כמה שנים ולאחר מכן ירכשו דירה גדולה יותר.

אם כן, דירה בגודל של 2.5 חדרים היא רלוונטית לפלח גדול מאוד של מחפשי הדירות בתל אביב. מאז ומתמיד אנו מרגישים שמדובר בסוג של דירה שיש לה ביקוש רב מאוד, וכנראה זו גם הסיבה שהמחיר שלהן עולה בצורה משמעותית ועקבית. המשוואה הרי פשוטה: ככל שיש יותר ביקוש, המחירים עולים בהתאם.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לחפש דירה כזו?

מה שחשוב לדעת לפני שאתם מחפשים את הדירה שמתאימה לכם זה איזה סגנון דירה אתם מחפשים? יש לא מעט סוגים של דירות 2.5 חדרים בתל אביב, ולכל אחת מהן יש את הייחוד והקסם שלה. תוכלו למשל לקנות דירה חדשה בפרויקט, דירה מודרנית בבניין חדש עם מעלית וחניה בטאבו. ברוב המקרים הדירות הללו יהיו במיקומים מנצחים בעיר, אבל סביר להניח שאם תרכשו דירה חדשה, תצטרכו להמתין עד שהיא תהיה מוכנה ולא תוכלו להיכנס אליה מיידית. יש את הדירות הישנות יותר, עם התקרות הגבוהות, ברוב המקרים תהיה להן גם רצפה מצוירת. את האופי התל אביבי של דירות מהסוג הזה ניתן להרגיש מיד שנכנסים אליהן, ומי שבאמת אוהב את העיר יעדיף את הדירות הללו. סוג נוסף של דירות הוא דירה מרובעת עם 3 כיווני אוויר ונוף ירוק מכל חלון. כמובן שיש עוד סוגים רבים של דירות, ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות. כל רוכש יודע מה חשוב לו יותר, וכדאי שגם אתם תחליטו באיזה סוג דירה אתם מעוניינים, עוד לפני שתתחילו בתהליך החיפוש.

מה חשוב לדעת לפני שמתקדמים לעבר רכישה?

ראיתם לא מעט דירות עד שסוף סוף מצאתם את הדירה שאהבתם. ומה עכשיו? לפני שתתקדמו בהליך הרכישה, מומלץ שתבדקו היטב את ההיתר של הדירה ותוודאו שהוא אכן תואם למצב הקיים ושאין חריגות בנייה. הבדיקה הזו חשובה מאוד, בעיקר בדירות ישנות, ומומלץ שתבצעו אותה בעזרת איש מקצוע שמכיר ושולט בחומר. מלבד זאת, עליכם לבדוק את הרישום של הדירה. בתל אביב יש לא מעט סוגי רישום, ביניהם: חברת מניות, אגודה שיתופית, ולפני שאתם מתקדמים, כדאי שתדעו אם מה אתם מתמודדים ותוודאו שהרישום “נקי”. גם בבדיקה הזו, אנחנו ממליצים להיעזר בעו”ד מקצועי שמכיר את סוגי הרישום השונים היטב ויודע להתמודד עם בעיות שעלולות לצוץ.

 

גם אתם מחפשים דירות 2.5 חדרים למכירה בתל אביב? אתם בהחלט לא לבד, ויש לא מעט קונים פוטנציאליים שמחפשים בדיוק את אותו הדבר. כאן אנחנו נכנסים לתמונה. אנחנו ב”יש נדל”ן” מכירים את השוק התל אביבי היטב, ונוכל לעזור לכם למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים. מלבד זאת, אנחנו עובדים בליווי של אנשי המקצוע הנכונים, שיוכלו להתמודד עם כל שלב ושלב בתהליך. נשמח ללוות אתכם בחיפוש הדירה שלכם, במקצועיות, שקיפות ותמיד עם חיוך.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן