דירות בתל אביב – איפה כדאי למכור ואיפה לקנות?

דירות למכירה בתל אביב

תל אביב ונדל”ן הם שני מונחים מאוד מבוקשים בשנים האחרונות, ולא סתם מספר האנשים שמחפשים דירות למכירה בעיר נמצא בעלייה מתמדת. הסיבה לכך יכולה להיות העובדה הפשוטה שתל אביב היא עיר ללא הפסקה, הגדרתה כבירת התרבות של ישראל או אולי השכונות המתפתחות בקצב מסחרר, תודות לבנייה של פרויקטים רבים בעיר. ובעצם – למה זה בכלל משנה מה הסיבה לכך? אנחנו בטוחים שאם כבר החלטתם שאתם רוצים לגור בתל אביב, יש לכם סיבות מספיק טובות לכך. אבל לדעת שאתם רוצים לגור בתל אביב, זה לא ממש מספיק… אז איך תדעו באיזו שכונה כדאי לבחור? בדיוק בשביל זה אנחנו פה.

לב תל אביב – מיקום מעולה לצעירים ומשקיעים

לב תל אביב הוא בהחלט אחד הלוקיישנים הלוהטים בעיר, במיוחד אם החלום שלכם זה לצאת מהבית בשעות הקטנות של הלילה, ישירות לבר מקומי ולשתות להנאתכם כוס בירה צוננת. אם תשאלו אותנו, עיקר היופי בלב העיר הוא הקרבה לחופי הים היפים והתוססים. אפשר למצוא הזדמנויות רבות בלב העיר, במיוחד בבניינים שעברו לאחרונה שיפוץ במסגרת תמ”א 38, או אפילו בבניינים לשימור (שלטעמנו הם בעלי אופי ייחודי). אז אם אתם רוצים לקנות דירה בתל אביב, בלב העיר תוכלו למצוא שפע של אפשרויות. ומהצד השני, אם יש לכם דירה בלב העיר ואתם רוצים למכור, אתם יכולים להיות בטוחים שיהיו לכם מספיק קונים שיעמדו בתור.

הצפון הישן והחדש עדיין לא אמרו את המילה האחרונה

עבור משפרי דיור, הדבר האידיאלי הוא בהחלט לרכוש דירה בצפון הישן או בצפון החדש, שם אפשר למצוא שכונות העונות על כל דרישה שלא תהיה לכם, גם על הקשה ביותר. תוכלו למצוא שם מגדלי פאר, שמרביתם נמצאים בימים אלה בשלבי תכנון או אכלוס, למשל בצפון החדש בין נתיבי איילון לדרך נמיר, ניתן למצוא מגדלים חדשים, המתאימים, בין היתר, למשפרי דיור שילדיהם עזבו את הקן והם לא זקוקים לבית קרקע או לבית גדול. המגדלים האלו כמובן יכולים להתאים לסוגים נוספים של קהלים, למשל לצעירים המעוניינים לגור במרכז העניינים, או למשקיעים שאין להם בעיה לרכוש דירות “על הנייר” ולהמתין מעט עד לתום הבנייה. אולם לצד זאת תוכלו למצוא גם בנייה ישנה ונמוכה, למשל בסמטאות הקסומות של יהודה המכבי.

שכונות בדרום תל אביב שעדיין לא איבדו תקווה

בין השיפודיות הלוהטת בשכונת התקווה, תוכלו למצוא הזדמנויות נדל”ן נהדרות, שעל פי התחזיות הולכות להשביח את עצמן בשנים הקרובות. כרגע המחירים שם עוד יחסית זולים, ונראה שכפות רגלם של יזמים עדיין לא דרכה באזור, ולכן זהו עניין של זמן עד שתירשם עליה חדה במחירים, ממש כפי שקרה בפלורנטין וגם בשכונת שפירא הסמוכה לה. לראייה, שכונת שפירא נמצאת כיום בשיא פריחתה, וניתן למצוא שם לא מעט יזמים ואנשי התחדשות עירונית. ניתן רק להניח כי הבאות בתור הן שכונת התקווה ונווה שאנן.

פרויקטי תמ”א 38 כהזדמנות נהדרת לקונים

תל אביב היא אחת הערים שלקחה ברצינות רבה את פרויקטי תמ”א 38, ואף בנתה תוכנית רובעים, וזאת בשל הביקוש הרב מצד יזמים לבצע תוכניות התחדשות עירונית בעיר. נזכיר שערך הקרקעות בתל אביב שווה פי שניים (ולעיתים אפילו יותר) מאשר בערים אחרות, כך שהרווח ליזם גבוה יותר בעיר באשר בכל עיר אחרת, אז יש ביקוש רק מצד יזמים לבצע פרויקטים מהסוג הזה, ולמעשה כולם יוצאים נשכרים מהחידוש שנעשה בעיר. פרויקטים מהסוג הזה הם למעשה הזדמנות של ממש למחפשי דירות בתל אביב, משום שהם יוכלו לרכוש דירה חדשה מקבלן, שברוב המוחלט של המקרים כוללת תוספות רבות, כמו מרפסת שמש, מעלית, ממ”ד וחניה בטאבו, תוספות שבבניינים הישנים בתל אביב, עשויות להיות מצרך נדיר ביותר.

 

אם גם אתם מחפשים לאחרונה דירות בתל אביב, וודאי נתקלתם בלא מעט – דירות המסתתרות בסמטאות הצפון הישן, דירות אקסקלוסיביות בקו הראשון לים, וודאי גם בפרויקטי תמ”א 38 הצצים בעיר כפטריות אחרי הגשם. ובטח גם הספקתם כבר לגלות שיש גם לא מעט דירות שוות, שמסתתרות להן בבלעדיות אצל משרדי התיווך בעיר. גם אצלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של דירות למכירה בתל אביב, ויותר מכך – נשמח ללוות אתכם בתהליך ולעזור לכם להבין איפה הכי מתאים לכם לגור, ובאיזה אזור רצוי שתמקדו את החיפושים שלכם.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן