מה ההבדל בין מכירת דירה באופן עצמאי לבין מכירה ע”י מתווך?

מתווך בתל אביב

כל אדם שמעוניין למכור דירה, עומדות בפניו שתי אופציות – לפרסם ולמכור את הדירה באופן עצמאי, או לפנות למתווך מקצועי, שהוא זה שיעשה זאת עבורו. אז נכון, למכור דירה לבד זה אפשרי, זה קורה לחבר, לשכן ממול ואולי גם לקולגה. אבל האם זה מתאים לכולם? לא בטוח, שכן מכירת דירה היא עבודה לא פשוטה בכלל. מנגד, מסירת הדירה למתווך מנוסה שמוכר עשרות דירות בשנה, גם היא אינה פשוטה, הרי איך נסמוך על אדם שאיננו מכירים? לכן, ערכנו עבורכם סקירה קצרה של האופציות ושל הדילמות הרבות העולות בתהליך, אז בואו נראה מה היתרונות ומה החסרונות של כל אחת מהאופציות.

החסרונות של שיווק דירה על ידי משרד תיווך

תשלום עמלה: אנחנו הישראלים, אוהבים לעשות הכל לבד ולשלם כמה שפחות לאנשים חיצוניים. אז למה שנשלם על משהו שאפשר לעשות בעצמנו? הרי מי מכיר את הדירה שלנו יותר טוב מאיתנו? לכן, אנחנו גם נוכל למכור אותה בעצמנו. כך, נחסוך את העמלה למשרד התיווך, עבור מכירת הדירה. ומנגד, בואו לא נשכח שמתווך טוב ומקצועי יידע לנהל עבורכם משא ומתן קשוח לגבי מחיר הדירה, ולהשיג עבורכם את המחיר המירבי שתוכלו לקבל תמורתה. לכן, יכול להיות שבעצם הכסף שחסכתם על עמלת התיווך, יחזור אליכם בדרך אחרת…

הקושי לסמוך על מישהו שאתם לא מספיק מכירים:  נכון, מסירת הטיפול בהליך שיווק ומכירת הדירה שלכם לאדם שאתם לא מספיק מכירים דורשת אומץ רב. לרוב, מדובר בעסקה הכלכלית הגדולה ביותר בחיינו. אז איך נוכל לסמוך על מישהו אחר שינהל את זה עבורנו? אלא שגם לבעיה הזו יש פתרונות. פגישה ראשונית עם המתווך, כימיה טובה והמלצות מלקוחות קודמים שעבדו איתו בהחלט יכולים להפחית את החשש ולסייע לכם בבניית אמון מול המתווך איתו תבחרו לעבוד.

למתווכים יש שם רע: יש לא מעט סיפורים על מתווכים, בהם הבטחות שווא למוכרי דירות, כמו מכירת הדירה במחיר מוגזם או לא סביר, מתווכים שלא באמת השקיעו במכירת הדירה ועוד. אבל תכלס, כמו בכל תחום אחר, יש מתווכים מהסוג הזה, אבל יש גם מתווכים מצוינים, הוגנים וישרים. כל אחד מאיתנו ראה בחייו פרק של “יצאת צדיק”, וראינו שם לא מעט בעלי מקצוע נוכלים, אבל גם לא מעט צדיקים. החוכמה היא לבדוק היטב עם מי אתם בוחרים לעבוד, לא להתבייש לשאול שאלות ולבקש המלצות, וכך תוכלו לוודא שאתם בוחרים לעבוד עם מתווך אמין ומקצועי.

היתרונות של שיווק דירה על ידי משרד תיווך

חיסכון בזמן: הזמן הממוצע שלוקח למכור דירה בתל אביב, עולה על 5 חודשים. כידוע, מכירת דירה היא עבודה מאוד קשה, שדורשת השקעת זמן ואנרגיה. זה אומר שאם תחליטו למכור את הדירה שלכם באופן עצמאי, תיאלצו לעבוד ב”עבודה” נוספת, במשך למעלה מ-5 חודשים. ולמי יש זמן לזה? לא סתם, אחוזי הדירות בתל אביב שנמכרות ע”י משרדי תיווך, הם מהגבוהים בארץ. עבודה עם מתווך מעבירה את האחריות אליו, וחוסכת לכן זמן יקר.

בדיקות מקיפות של הנכס: משרד שיווק מקצועי ייעזר בבעלי מקצוע, המומחים כל אחד בתחומו. כך למשל, יביאו מודד למדידה מקצועית של הדירה, כדי לדעת מהו שטחה המדויק של הדירה (שהרי בתל אביב כל מ”ר שווה הרבה מאוד כסף). בנוסף, המשרד יבצע בדיקה משפטית והנדסית של הדירה, ויכין תיק נכס מסודר, שיכלול היתר בנייה, נסח טאבו, תשריט ותקנון בית משותף. כל זאת במטרה לספק מידע רחב ומדויק לקונים פוטנציאליים.

שיווק בכל המדיות הרלוונטיות: משרד תיווך ייעזר באפיקי פרסום מגוונים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים ככל האפשר (למשל: פרסום במדיה דיגיטלית, קידום ממומן בפייסבוק, פרסום בעיתונות ועוד). מעבר לכך, ברוב משרדי התיווך בתל אביב עובדים מספר מתווכים מקצועיים, המוציאים שיחות יזומות למאגר הלקוחות של המשרד, ומיידעים אותם שהחלו לשווק דירה חדשה, שעשויה להיות רלוונטית עבורם. בעצם למשרד תיווך, מעצם מהותו, יש מאגר של קונים פוטנציאליים, ודרכים רבות להגיע לקונים פוטנציאליים נוספים, שעשויים לרכוש את הדירה שלכם.

אחריות ומחויבות: כאשר משרד תיווך מנוסה מקבל לידיו את הטיפול במכירת דירה, יש לו משקל לא קל על הכתפיים, ובאופן טבעי הוא ישקיע בשיווק הדירה כסף, אנרגיות וזמן. ברוב המקרים המתווך יראה את הדירה לפחות ל-50-100 מתעניינים, ולפעמים גם ליותר. ברוב המקרים המתווך יהיה זמין להראות את הדירה בשעות שונות ומגוונות, בהתאם ללו”ז של המתעניינים. מטרתו של המתווך, לאורך כל ההליך תהיה למצוא את הקונה שהדירה מתאימה לו והוא יהיה מוכן לשלם עבורה את המחיר המקסימלי. משרד תיווך ינהל עבורכם את המשא ומתן, עבור כל  הצעה שתקבלו על הדירה, במטרה להשיג עבורכם את המחיר המקסימלי אותו תוכלו לקבל.

לסיכום, אם ברצונכם למכור דירה באופן עצמאי, דעו כי הדבר אפשרי, אך כרוך בהרבה כאב ראש (כאן נתנו טיפים למכירת הדירה באופן עצמאי). ולא זו בלבד, מהניסיון שלנו, רוב הקונים הרציניים נעזרים במתווכים מקצועיים בעת חיפוש דירה לקנייה, בכדי להגיע רק לדירות רלוונטיות המתאימות לצרכים שלהם. כך שלשיטתנו, בהחלט כדאי ורצוי עבורכם שתעבירו את “כאבי הראש” למשרד תיווך, ותיתנו לו לנהל עבורכם את הליך המכירה.

 

גם אתם רוצים למכור דירה בתל אביב? אנחנו ב”יש נדל”ן” מלווים לקוחות באופן אישי ואנושי, כדי לאפשר להם למכור את דירתם בדרך המהירה והמיטבית, כך שיקבלו עבורה את המחיר המירבי אותו עם יכולים לקבל. נשמח להיפגש איתכם לפגישת היכרות, שאחריה נוכל לצאת יחד לעבר מסע המכירה.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן