ניחוח היסטורי קסום: הכירו את שכונת כרם התימנים

דירות למכירה בשכ' כרם התימנים

כרם התימנים היא שכונה שממוקמת בדרום מרכז תל אביב, וגובלת בין הרחובות אלנבי, גאולה, הכובשים והכרמל. השכונה הוקמה בשנת 1906, ורוב תושביה היו יוצאי תימן. בשל מצבם הכלכלי הקשה של תושבי השכונה, נבנו בה בתים נמוכים, מחומרים זולים כמו עץ, עם חצרות פנימיות קטנות.

עם השנים עברה השכונה שינויים מרחיקי לכת, וכיום היא נחשבת נחשב לאזור אטרקטיבי ביותר למגורים, אשר עובר חידושים ופיתוחים כל הזמן. אין ספק שההתפתחות של שכונת כרם התימנים בשנים האחרונות מובילה באופן ישיר  לעלייה בערך הנדל”ן באזור, ולכן לא מעט מתעניינים בקניית דירה בתל אביב, במיוחד כאלו שחשוב להם פוטנציאל ההשבחה של הנכס, מחפשים לרכוש דירה דווקא שם. כנראה שהם צודקים ומדובר ברכישה חכמה לטווח הארוך, שכן לא מן הנמנע שתהיה עליית מחירים נוספת באזור בשנים הקרובות.

הקסם של השכונה: סיפור סינדרלה מודרני

כרם התימנים, שנחשבה בעבר לשכונת עוני, הפכה בשנים האחרונות לסיפור סינדרלה מרתק. החל משנות ה-90 פניה של השכונה, שעד אז נחשבה למוזנחת, התחילו להשתנות – זקני השכונה הלכו לעולמם, מרבית צעירי השכונה עזבו, אך השינויים הללו לא פגמו ברוח ההיסטורית והציורית של המקום, שנשמרה עד היום. כאמור, האזור של כרם התימנים נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות, אולם זה נעשה תוך שמירה על צביונה המיוחד והנוסטלגי של השכונה.

עם זאת, בשנים האחרונות כרם התימנים הפכה לאזור טרנדי ביותר, עם עשרות בתי קפה, מסעדות וברים, שממשיכים להיפתח בקצב מסחרר. לכן לא מעט צעירים ומשפחות בוחרים לגור שם וליהנות מחוויית המגורים שהשכונה מציעה. מלבד זאת, אם תבחרו לגור בשכונה המיוחדת הזו, תוכלו ליהנות גם ממגורים במיקום מרכזי, משם תוכלו להגיע בקלות לאן שרק תרצו. במרחק הליכה של צעדים ספורים תוכלו להגיע למוקדים רבים בעיר – להשתזף בחוף הים, לקנות מצרכים טריים בשוק הכרמל או לקפוץ לשופינג ברחוב שינקין.

בניית ישנה לצד בנייה חדשה

הנוף השכונתי משלב בתים נמוכי קומות הבנויים מאבן, לבנים או בטון וממוקמים בסמטאות ציוריות צרות, המזכירות את הפרברים באירופה. עם זאת, בשנים האחרונות, בין הבתים הישנים, תוכלו למצוא גם בתים מודרניים יוקרתיים, הבנויים בסגנון אדריכלי מוקפד, שהתווספו לשכונה בשנות פריחתה המאוחרות. עם תחילת הבנייה המודרנית בכרם התימנים, עלה באופן טבעי הביקוש להתגורר בשכונה. כיום ניתן למצוא בה אוכלוסייה מבוססת, לצד  וותיקי השכונה, שלא מוכנים לוותר על המגורים בה.

בין כל הבתים, תוכלו למצוא בשכונה בתי קפה שלווים ומרגיעים, בהם מתאספים תושבי השכונה הוותיקים, אולם לצידם תוכלו למצוא גם לא מעט סלבריטאים וצעירים אקדמאיים, שיודעים להעריך את האיכות והאופי של השכונה.

קולינריה טובה שלא ניתן לסרב לה

הקולינריה המשובחת בכרם התימנים, לצד הברים המגניבים, הם עוד סיבה לפופולריות של השכונה, ולביקוש ברכישות דירות באזור. השילוב בין מסעדות אותנטיות בהן מבשלים אוכל ביתי על פתיליות ישנות, לצד חבר’ה צעירים המבלים במסעדות טרנדיות וברים מקומיים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה, נותנים מענה לכל דבר שרק תרצו. תושבי השכונה יוכלו לצאת מביתם בכל שעה, ולמצוא אקשן – לאכול במסעדת פועלים וותיקה או לשבת להנאתכם על כוס בירה טובה.

כמה יעלה לכם לגור בכרם התימנים?

מאז תחילת שנות ה-90, אז החלה השכונה “להתעורר” ולהתפתח בקצב מסחרר, הביקוש לקניית דירות בכרם התימנים בהחלט נמצא בשיאו. מאז ועד היום משמרים בה בתים, ולצד זה בונים בנייני בוטיק נמוכי קומות עם נוף לשוק הכרמל או לים, כאשר הבנייה מתכתבת באופן מושלם עם הנוף הציורי והסמטאות הצרות של השכונה. ההתפתחות של השכונה והביקוש למגורים בה באים כמובן לידי ביטוי גם במחירי הדירות בה, וסביר להניח שאם תבחרו לגור בשכונה, זה הולך לעלות לכם לא מעט. אבל כנראה שאם החלטתם לקנות בדירה בתל אביב, אתם מבינים את המשמעות של ההחלטה הזו, ולקחתם בחשבון את העלויות של זה. מלבד זאת, חשוב לזכור שמחירי הדירות כל הזמן עולים, וככל הנראה גם בכרם התימנים צפויה עליית מחירים נוספת בשנים הקרובות. ולכן אם אתם רוצים לקנות דירה בשכונה – אין זמן יותר טוב מעכשיו.

 

גם אתם רוצים ליהנות מהקסם של שכונת כרם התימנים? כנראה שאתם מכירים את העיר לא מהיום, ואתם כבר יודעים כי מדובר באחד מהאזורים הוותיקים וה”חמים” ביותר בעיר. ובכל זאת, אנחנו ב”יש נדל”ן” חיים את השוק, מכירים היטב את השכונה, ויכולים למצוא לכם את דירת החלומות שלכם בה. נשמח ללוות אתכם בהליך, ולעבור איתכם את המסע, בסופו תרכשו את הדירה המתאימה ביותר עבורכם. ואח”כ? נשב יחד לכוס בירה קרה באחד הברים, בכרם התימנים יש לנו הרבה אופציות.

 

שלכם,

שחר רבינוביץ

שותף מייסד, סוכנות “יש נדל”ן”

קבלו ייעוץ חינם
השאירו פרטים ומומחי הנדל"ן שלנו ידברו איתכם בקרוב
דילוג לתוכן